‘A RICOTA ‘E L’ALIVE
(di A. Moraca)
Ogne dui anni cc’è ‘a carrica ‘e l’alive
e tutti su’ cuntienti quannu arriva.
Ognunu se pripara e se pruvvida,
mu tutte quante si le po’ coglire.
‘Na vota se coglìanu a cuocciu a cuocciu
e se portavanu ‘ncapu o ccu’ ru ciucciu;
oje cce su’ re reti e ri trattori
chi rennanu cchjù fhacili i lavuri.
Ccu friddu, acqua e vientu se coglia
ppe’ ‘un fhare jire nente a mala via
e ogne pede d’alive già arrampatu,
venia duicientu vote visitatu.
Quann’eranu a ra fhine, lu derramu
chjudiadi la campagna chjanu chjanu.
Tutti i guagliuni eranu cuntienti,
ca’ se potìa trasire intra ‘e campagne
‘ncerca de coccia, e ognunu s’’i vinnìa
mu s’accattava ‘ncuna liccushia.
Infine, a ru trappitu se portava
‘u fruttu de dui anni de lavuru
e ddha l’alive pue se lavurava
ppe’ fhare uogliu limpidu e assai puru.
Ognunu se inchja ra giarriceddha
ppe’ commidu ‘e dui anni intra la ceddha
e ccu’ chiddh’uogliu ricuotu ccu’ sudure
‘e meglie cose se potianu fhare.
Quannu a Natale è tiempu de grispeddhe,
de pignolata, spogliate e de turdiddhi,
fritti ccu’ l’uogliu da la rrobba tua
nne po’ manciare sempre e quantu vue.
E ra ‘nzalata de li pummadora
ccu’ l’uogliu nuovu canciadi sapure
e si cce minti,pue nu’ piparieddhu
‘un cc’edi pranzu cchjù gustusu ‘e chiddhu.
Perzinu li residui de la giarra
venianu utilizzati, ppe’ sapune
quannu nun c’era l’acqua intra le case
e ppe’ i vucata se jia,tannu, a ru jume.
E ud’è ppe’ casu chi lu patreternu
ha benedittu i rami de ste’ piante,
nn’ha fhattu parme e simbuli de pace,
perdunannu perzinu ‘u tradimentu.