‘A RICOTA ‘E L’ALIVE

(di A. Moraca)

 

 

Ogne dui anni cc’è ‘a carrica ‘e l’alive

e tutti su’ cuntienti quannu arriva.

Ognunu se pripara e se pruvvida,

mu tutte quante si le po’ coglire.

 

‘Na vota se  coglìanu a cuocciu a cuocciu

e se portavanu ‘ncapu o ccu’ ru ciucciu;

oje cce su’ re reti e ri trattori

chi rennanu cchjù fhacili i lavuri.

 

Ccu friddu, acqua e vientu se coglia

ppe’ ‘un fhare jire nente a mala via

e ogne pede d’alive già arrampatu,

venia duicientu vote visitatu.

 

Quann’eranu a ra fhine, lu derramu

chjudiadi la campagna chjanu chjanu.

 

Tutti i guagliuni eranu cuntienti,

ca’ se potìa trasire intra ‘e campagne

‘ncerca de coccia, e ognunu s’’i vinnìa

mu s’accattava ‘ncuna liccushia.

 

Infine, a ru trappitu se portava

‘u fruttu de dui anni de lavuru

e ddha l’alive pue se lavurava

ppe’ fhare uogliu limpidu e assai puru.

 

Ognunu se inchja ra giarriceddha

ppe’ commidu ‘e dui anni intra la ceddha

e ccu’ chiddh’uogliu ricuotu ccu’ sudure

‘e meglie cose se potianu fhare.

 

Quannu a Natale è tiempu de grispeddhe,

de pignolata, spogliate e de turdiddhi,

fritti ccu’ l’uogliu da la rrobba tua

nne po’ manciare sempre e quantu vue.

 

 

 

E ra ‘nzalata de li pummadora

ccu’ l’uogliu nuovu canciadi sapure

e si cce minti,pue nu’ piparieddhu

‘un cc’edi pranzu cchjù gustusu ‘e chiddhu.

 

 

Perzinu li residui de la giarra

venianu utilizzati, ppe’ sapune

quannu nun c’era l’acqua intra le case

e ppe’ i vucata se jia,tannu, a ru jume.

 

E ud’è ppe’ casu chi lu patreternu

ha benedittu i rami de ste’ piante,

nn’ha fhattu parme e simbuli de pace,

perdunannu perzinu ‘u tradimentu.